Rakyat Jelata

Tuesday, February 1, 2011

Selamat Tahun Baru Cina Dari Najib Razak


Salam 1Malaysia!


Saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Tahun BaruCina buat seluruh rakyat Malaysia, khususnya bagi mereka yang akan menyambut perayaan yang penuh dengan kemeriahan ini. 

Setiap kali tibanya perayaan ini, saya masih terbayang kemeriahan dan keceriaan yang saya lalui semasa kecil. Sudah pasti saya tidak akan ketinggalan mengikut ibu bapasaya menziarahi rakan-rakan beliau yang berketurunan Cina. Makanan kegemaran semasa musim perayaan ini semestinya kuih kapit, kuih bangkit, tat nanas, kerepek "ngaku" manakala limau Mandarin sering menjadi pilihan utama. Teringat juga, sewaktu kecil adakalanya saya dihampiri oleh rakan-rakan ibu bapa yang menghulurkan angpow. Tetapi sekarang, suasana sudah berbeza. Hidangan sudah berubah, pelbagai juadah seperti sate, ais kacang, mi rebus dan maruku juga disediakan. 

Semoga di Tahun Arnab ini, kita akan sentiasa berada dalam suasana penuh kemakmuran, kebahagiaan dan juga dianugerahkan kesihatan yang sempurna. 

Selamat Tahun Baru Cina, Gong Xi Fa Cai! 


Ikhlas daripada 
Najib Razak & Keluarga 


assalamualaikum.....

mesti korunk dah bace kan petikan email kat atas nie.. email nie actually akyn dapat dari PM dua hari yang lalu..  huhuhu.... yang nie email betul2.. bukan akyn reka sendiri okey... tapi tak tau er sama ada betul PM yg bg ke tak,... akyn rasa ramai yang dapat kowt... so kepada sesapa yang menyambut CNY, akyn ucapkan selamat tahun baru cina!!


rujukan: email sini

5 comments:

  1. haha,,,kau pun dpt? ak igt,,kot ak bertuah sgt dpt email dr pm.. haha..nmpknyer taklah.. hehe

    ReplyDelete
  2. @Anonymous heheh.. ye ker?? ouh.. dah agak..
    mesti ramai yg dapat kan.. :)

    ReplyDelete
  3. @jackieKOH hoho.. iyer... wah.. ramai nyer dapat ek.. keh3

    ReplyDelete
  4. @zubir othman heheh... tengz zubir... welkam to my blog :D

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

generasi pendidik millenium..

Daisypath Friendship tickers