Rakyat Jelata

Monday, December 13, 2010

Masuk Hospital??



akyn masuk hospital?? erk.. yang sebetulnye bukan akyn yang
masuk.. tapi Adam [my nephew] yang masuk.. yang kat atas uh...
cian nyer... umur baru 5 bulan dah ne tahan wad... adam kena
tahan wad 3 hari  huhu... senang citer hospital swasta.. adam
kena masuk wad sebab lendir dia kat tekak terlampau banyak
yang menyebabkan dier susah bile nak bernafas.. bile tyme nak
tarik nafas, mesti dengar bunyik.. kalau orang dewasa senang jer..
dah tau cara buang lendir uh sendiri...kalau baby dowang x reti
wat ape2..

dalam masa tiga hari tuh, akyn nie berulang alik ler ke ospital..
dah macam mama dier pula. hehe.. mama n papa dier ciap tdoe
ospital nak jaga adam.. nasib baek ler condition kat ospital uh
tip top.. dok dalam bilik ngan air-cond, dan tb.. kire selesa larr...
lepas tiga ari masuk wad, adam dibenarkan pulang... tapi dier
belum sepenuh nyer sehat.. huhu... sampai sekarang still kena
sedut 'oxygen' [xtau ape name benda uh].. cian3.. yang paling
sedey bila lendir adam di sedut dari hidung.. menangis2 dier..
s0b3....http://www.emocutez.com


sekarang adam dah ok lar cikit.. ibu akyn ada bagi die minum
air steam daripada bunga belimbing buluh dan gula batu..
tuh macam petua orang dulu2 nak ilangkan batuk+kahak+lendir
atau lelah... nasib baek lar xde kesan sampingan pada adam..
sebab adam nie sensitif sikit.... akyn rasa petua tuh menjadi..
adam dah kurang batuk... harap2 penyakit dier nie x lama
dan cepat sembuh....http://www.emocutez.com


notabeta:: petua orang dulu/tua nie memang mujarab...


8 comments:

  1. ish ish ish sian dia. Semoga baby tu lekas sembuh.

    ReplyDelete
  2. : ala kesian nye . semoga baby yang comel nie cepat2 sehat :D

    ReplyDelete
  3. adam sakit??uwaaa.ciannyer kt yer....

    ReplyDelete
  4. @azwa
    iyer.. yer sakit.. huk3.. aq un same nie.. :(

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

generasi pendidik millenium..

Daisypath Friendship tickers