Rakyat Jelata

Tuesday, September 7, 2010

kenape ALLAH temukan kita dengan org yg salah ??













Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita di buang begitu saja... tapi, itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.....

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.



2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..



from akyn~ renung2kan dan slamat beramal (^^,)V

6 comments:

  1. menarik.......kadang-kala orang kata...cinta tu buta,bukan begitu manusia tu buta melihat apakah yg orang kita suka sesuai....akhlaknya bagaimana....sekadar lihat wajah yg menawan...oleh itu.cintailah jangan terlampau memuja[mencintai]..mungkin ia akan jadi msakiti/buruk utk kita satu hari nanti...mbencilah jangan mlampau...mungkin ia akan jadi amat msayang/baik utk kita........cintai Allah lebih dari segalanya....kerna Dia tak mkecewakan kita..kita akan lebih bahagia..

    ReplyDelete
  2. akyn==dari kata2 mu macam amat bermakna yep??

    ReplyDelete
  3. really agree wif this post...
    thumbs up akyn..
    as a person who had endure this kind of feeling ...
    i thanked god for fated me to meet wrong people...
    alhamdulillah..hahha

    ReplyDelete
  4. dee~ okaii.. sekadar berkongsi...
    urm... bgus er g2.. ade hikmah di sblik nyer kan... =)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

generasi pendidik millenium..

Daisypath Friendship tickers